Monday, January 15, 2007

«Το μη απαραίτητο ορίζει τον άνθρωπο»


Β.Φ.: Τι κάνεις εδώ κρυμμένη;

Μ.Λ.: Βαριέμαι τα "κοσμικά" κι είπα να κάτσω εδώ ν΄απολαύσω το κρασί και το τσιγάρο μου.

Β.Φ.: Τι... είπες τώρα! Το τσιγάρο. Βλέπεις... το χέρι μου έχει κιτρινίσει τελείως. Μεγάλη αγάπη. Καταστροφική όμως, όπως όλες οι μεγάλες αγάπες!

Μ.Λ.: Δεν ξέρω αν υπάρχουν συγκεκριμένες καταστροφές. Ο καθένας μας, νομίζω ότι μπορεί να ορίσει την προσωπική του καταστροφή!

Β.Φ.: Εσύ, μικρή μου την έχεις ορίσει;

Μ.Λ.:Δεν ξέρω, μπορεί…

Β.Φ.:Είσαι ζωγράφος, πως βρέθηκες εδώ;

Μ.Λ.:Ήρθα μ΄ένα φίλο. Ήθελα όμως να δω και τη δουλειά του καλλιτέχνη. Έχω ακούσει τα καλύτερα…

Β.Φ.: …

Μ.Λ.: Εσείς, ζωγράφος;

Β.Φ.:Ναι, χρόνια τώρα, αλλά το είχα ξεχάσει!

Μ.Λ.: Γιατί, φοβηθήκατε;

Β.Φ.: Γιατί μου κάνεις αυτή την ερώτηση; Εσύ, γι’ αυτό δεν ζωγραφίζεις;

Μ.Λ.: Που το καταλάβατε ότι ζωγραφίζω; Εε, ναι, έχω να ζωγραφίσω από ’95. Δεν ξέρω, την φοβάμαι την τέχνη! Χαζό, ε; Ανώριμο…

Β.Φ.: Όχι, μερικές φορές έτσι νιώθω κι εγώ. Ξέρεις, όταν αυτό το πράγμα, νιώθεις ότι είναι η ανάσα σου, το οξυγόνο σου. Όταν πρέπει να βρεις τρόπο και ν΄αποδείξεις και πάλι την πνευματικότητά σου. Είναι όμως αυτό, που τελικά μας σηκώνει όρθιους στα πόδια μας! Ε, μικρή μου;

Μ.Λ: Ναι, μπορεί να έχετε δίκιο. Αλλά πόσο απαραίτητη είναι τελικά η τέχνη στη ζωή μας;

Β.Φ.: Όσο το «μη απαραίτητο» ορίζει την ζωή του ανθρώπου….





Πριν 3 χρόνια, με αφορμή ένα τσιγάρο, γνώρισα το μεγάλο καλλιτέχνη Βασίλη Φωτόπουλο. Χθες έμαθα ότι πέθανε.
Καλό του ταξίδι!


* (Τίτλος έργου: «ΤΟ ΕΡΓΟΤΑΞΙΟ», λάδι σε μουσαμά, 1992)